Translation is Good Job: Contoh Analytical Exposition

Translation is Good Job: Contoh Analytical Exposition

English Admin – Menulis teks analytical exposition dalam bahasa Inggris itu sebenarnya tidaklah terlalu sulit. Tinggal apa yang akan kita sampaikan itu dirangka dalam bentuk draft dulu. Cara membuat draft penulisan teks exposition ini bisa merujuk pada generic structure nya. Kalau itu sudah bisa dilakukan maka teks pendek analytical exposition tidaklah begitu sulit dikerjakan.

Ambil contoh tentang teks dengan tema betapa bagusnya menitih karir pekerjaan pada bidang terjemahan seperti dibawah ini. Sebelum kita melihat teks jadinya, coba pahami dulu bagaiana awal teks itu ditulis. Tentu ini tidaklah mutlak, akan ada banyak cara selain dari membuat outlinenya dulu.

Generic Structure Berfungsi Sebagi Draft Penulisana Contoh Teks Anaytical Exposition Bahasa Inggris

Semua teks exposition akan tersusun berdasar generic strukture dengan muatan 3 hal yaitu:
Thesis: Memperkenalakan topik bahasan apa yang sedang dibahasa dalam teks itu.
building career in translation is then very logical.
Arguments: Thesis yang sudah dinyatakan di paragraf pertama perlu untuk dibuktikan dengan beberapa Argumentasi agar bisa dipertahankan kebenarannya kepada para pembaca
Movies need to to be translated in many languages
Reiteration: Kesimpulan dan catatan akhir penulis tehadap topik yang sedang dibicarakan
if we want to be a successful translator, be the best one in translation field.
Darft diata sudah bisa dijadikan patokan dalam menulis teks yang utuh dengan genre analytical exposition. Tentu contoh ini tidah bisa dijadikan satu-satunya cara. Ada banyak lagi cara tentunya dalam menghasilkan sebuah tulisan sebagi contoh teks analytical exposition bahasa Inggris.

Job in Translation

example of analytical exposition text job in translation

Many languages need to be translated to other languages – example of analytical exposition text

Functionally, translation is transferring the message or the meaning and not the word. According to Nida, such translation is called dynamic equivalence translation. It tries to bring the precise message in different language. building career in translation is then very logical.

Take a moment to think about movies. Many people like to watch Hollywood movie but many get trouble in understanding to the actors’ dialogue. So the way moviegoers do to understanding about the movie’s content is by reading the translating text running. If Hindi translation is provided, it will bring the better way understanding for Indian moviegoer. Hollywood movie spread over other Asia countries. Therefore, Arabic translation, Indonesian translation and Farsi translation are widely needed and that is a big chance for English master in that countries.

The developing countries like India is likely being an English speaking country. India translation will grow better and. It seems Indonesia, Malaysia, and Philipine will reach that mark too soon. Translation job will be great in amount and that is good development for translating job seekers.

Today, job fields are easier to find the most important thing to do then is how to be the best in that job field. So if you want to be a successful translator, be the best one in translation field.

Itulah contoh singkat teks analytical expositon dalam bahasa Inggris. Inti dari teks ini adalah mengajak pembaca untuk berfikir dan bila perlu ikut membenarkan gagasan penulis tentang topik yang sedang dibicarakannya. Happy learning English Online.

Belum ada Komentar untuk "Translation is Good Job: Contoh Analytical Exposition"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel